Přehled všech příspěvků kategorie: extrémní poruchy chování

Možnosti práce s dětmi s poruchami (v) chování v ústavní výchově - konference

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxe
20.11.2019 - zahájení: 09:00, ukončení: 16:30

OMLOUVÁME SE, ALE KAPACITA SÁLU JE NAPLNĚNA. NYNÍ SE JIŽ NA AKCI NELZE PŘIHLÁSIT!!!

Zveme Vás na 3. ročník konference věnované otázkám souvisejícím s oblastí práce s dětmi v ústavní výchově a preventivně výchovné péči. V letošním ročníku bychom rádi akcentovali téma poruch (v) chování u dětí, jelikož jde o stále častěji zmiňovanou problematiku nejen v dané oblasti. V rámci konference budeme vybraná témata nahlížet jak z perspektivy pedagogické, tak také zdravotnické.

Specializační kurz prevence rizikového chování VIII.

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxeF - finance
zahájení: 01.09.2019 (Celý den), ukončení: 31.12.2020 (Celý den)

Rozsah: Kurz v celkovém rozsahu 260 hodin je tvořen 11 tematicky zaměřenými semináři (238 hodin), které na sebe navazují a stážemi na odborných pracovištích (22 hodin).

Výuka: semináře se konají zhruba jednou měsíčně, obvykle v pátek a v sobotu; harmonogram vzdělávání obdrží účastníci před zahájením kurzu

Zahájení kurzu: září 2019

Ukončení kurzu: v průběhu roku 2020/2021

Kapacita kurzu: 16 osob

Okresní metodik prevence - Karlovy Vary

S - síť služeb

Mgr. Martina Fialová
speciální pedagog, metodik prevence

tel.: 353 176 522, 724 021 535
e-mail: mfialovaatpppkv [dot] cz

konzultace
pondělí 7.30–8.00 a středa 13.00–14.30

 

Jana Kubová
administrativní pracovnice

Soumrak subkultur?

P - prevenceVybrané texty

Subkultury jsou pro dospívající přitažlivé, radikálně se totiž vymezují proti dominantní, mainstreamové kultuře i proti „nenávidenému“ světu dospělých. Subkulturní soudruzi spolu sdílejí stejné hodnoty, normy, image, jazyk a životní styl. Protože součástí životního stylu může být i chování, které označujeme jako rizikové – např. zneužívání návykových látek, sklony k násilí, sebepoškozování – pokusil jsem se vypracovat jakýsi subkulturní bedekr. Ten by měl učitelům pomoci rozpoznat, k jaké subkultuře se žák nebo student hlásí, resp.

Sebevědomí a jak podporovat sebedůvěru dítěte

P - prevenceVybrané texty

V českém jazyce je slovo sebevědomí užíváno poněkud protiintuitivně a rozporně se svým etymologickým původem. Pokud bychom se oddali lingvistické archeologii, asi bychom nenarazili na významy odkazující k důvěře ve vlastní schopnosti či v jiné kvality. Pravděpodobněji bychom objevili odkazy na slova příbuzná soudobému pojmu sebereflexe. Ale rád se nechám poučit, nejsem lingvista. Z empirického hlediska se vědění odvíjí od (smyslově) poznaného,