agrese

agrese – obrázekAgrese (z lat. ad-gredior, přistoupit blízko, napadnout) je v psychologicko-sociologickém pojetí chování, které vědomě a se záměrem ubližuje, násilně omezuje svobodu a poškozuje jiné osoby nebo věci.

Agrese, ať již fyzická či verbální, může -

  1. vzniknout v afektu nebo
  2. se může jednat o agresi instrumentální (úmyslný faul při sportu).

Rozeznáváme více typů agrese:

  • myšlenková, verbální, fyzická
  • afektivní, instrumentální
  • zaměřená proti osobám, věcem, na jiný objekt, než podnětový
  • přesunutá, zadržovaná

Sklon k útočnému jednání, které se transformuje do různých podob, se nazývá agresivita.

 

Přehled všech příspěvků kategorie: agrese

Seminář pro žadatele o dotace na rok 2019 - MŠMT - místnost C081

F - finance
07.09.2018 - zahájení: 09:00, ukončení: 11:00

Dne 7. září 2018 se uskuteční seminář pro žadatele o dotace pro rok 2019. Seminář je bezplatný, podmínkou účasti je pouze registrace na tomto webu. Registraci provádějte nejpozději do 31. 8. 2018. Počet míst je omezený, bez registrace nebude vstup na seminář umožněn.

Individuální výchovný plán

L - legislativa

MŠMT dále nabízí školám nástroj, který napomáhá při řešení rizikového chování žáků – Individuální výchovný plán (známý pod názvem Smlouvy s rodiči): http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/metodicke-doporuceni-msmt-pro-praci-s-individualnim.

Pomůcka k nově zakotveným právům a povinnostem pedagogických pracovníků

L - legislativa

MŠMT připravilo k uvedeným opatřením také pomůcku pro ředitele škol, aby věděli, jak v konkrétních situacích postupovat. Jde o metodické doporučení, ve kterém jsou popsané anonymizované konkrétní případy a možnosti jejich řešení. Metodickou pomůcku MŠMT školám distribuovalo v roce 2017, najít ji lze i na webu MŠMT – Pomůcka k nově zakotveným právům a povinnostem pedagogických pracovníků viz: http://www.msmt.cz/vzdelavani/socialni-programy/metodicke-dokumenty-doporuceni-a-pokyny.

školský zákon - novela

L - legislativa

Od září 2017 školský zákon zajišťuje lepší ochranu jak žáků, tak pedagogických pracovníků před fyzickými i psychickými útoky. Podle zjištění České školní inspekce
z let 2014 až 2015 se na středních školách setkalo se slovní agresí vůči pedagogovi

Metodické doporučení k primární prevenci rizikového chování u dětí, žáků

L - legislativa

MŠMT v roce 2017 novelizovalo přílohu metodického doporučení k primární prevenci – konkrétně oblast kyberšikany.