P - Typy prevence

typy prevence – obrázek

V této oblasti webu budete seznámeni se základní terminologií oblasti prevence rizikového chování, seznámeni budete s dělením prevence a vymezením základních a těžejních pojmů. 

Přehled všech příspěvků kategorie: P - prevence

Zdroje pro budování bezpečného klimatu na školách

P - prevence

Zdroje pro budování bezpečného klimatu na školách – podněty pro vedení třídních setkání
Zpracovala Mgr. Oršulíková, květen 2019

Specializační kurz prevence rizikového chování VIII.

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxeF - finance
zahájení: 01.09.2019 (Celý den), ukončení: 31.12.2020 (Celý den)

Rozsah: Kurz v celkovém rozsahu 260 hodin je tvořen 11 tematicky zaměřenými semináři (238 hodin), které na sebe navazují a stážemi na odborných pracovištích (22 hodin).

Výuka: semináře se konají zhruba jednou měsíčně, obvykle v pátek a v sobotu; harmonogram vzdělávání obdrží účastníci před zahájením kurzu

Zahájení kurzu: září 2019

Ukončení kurzu: v průběhu roku 2020/2021

Kapacita kurzu: 16 osob

Setkání pracovníků středisek výchovné péče - Morava

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxe
19.06.2019 - zahájení: 09:30, ukončení: 16:00

Národní ústav pro vzdělávání ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pořádá SETKÁNÍ STŘEDISEK VÝCHOVNÉ PÉČE.

Na základě požadavků od vás, pracovníků středisek, se setkání uskuteční jak v Čechách, tak také na Moravě. Setkání na Moravě se bude konat dne 19.6. v Brně (DÚ a SVP, Veslařská 246).

Setkání pracovníků středisek výchovné péče - Čechy

R - rizikové chováníP - prevenceD - dobrá praxe
17.06.2019 - zahájení: 09:30, ukončení: 16:00

Národní ústav pro vzdělávání ve spolupráci s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy pořádá SETKÁNÍ STŘEDISEK VÝCHOVNÉ PÉČE.

Na základě požadavků od vás, pracovníků středisek, se setkání uskuteční jak v Čechách, tak také na Moravě. Setkání v Čechách se bude konat dne 17. 6. 2019 v Praze (NÚV, Novoborská 372/8).

Soumrak subkultur?

P - prevenceVybrané texty

Subkultury jsou pro dospívající přitažlivé, radikálně se totiž vymezují proti dominantní, mainstreamové kultuře i proti „nenávidenému“ světu dospělých. Subkulturní soudruzi spolu sdílejí stejné hodnoty, normy, image, jazyk a životní styl. Protože součástí životního stylu může být i chování, které označujeme jako rizikové – např. zneužívání návykových látek, sklony k násilí, sebepoškozování – pokusil jsem se vypracovat jakýsi subkulturní bedekr. Ten by měl učitelům pomoci rozpoznat, k jaké subkultuře se žák nebo student hlásí, resp.