pedagog

Integrace výchovy ke zdraví do preventivního programu školy

P - prevenceVybrané texty

Na našem gymnáziu máme již řadu let dobře fungující a ověřený preventivní program, který je bohatý na nejrůznější školní i mimoškolní aktivity i metody a formy práce. Na jeho realizaci se podílí školní preventivní tým, pedagogové školy – především třídní učitelé, i externí organizace (některé léty praxe ověřené, některé nově oslovené podle aktuálních témat a potřeb školy).

Děti uvězněných rodičů

P - prevenceVybrané texty

Uvěznění rodiče je téma, kterému u nás není věnováno moc pozornosti, dětem uvězněných rodičů není poskytována žádná zvláštní péče a často ani rodina, ani odborníci nevědí, jak dítěti situaci vysvětlit a jak jim mohou v této nelehké situaci pomoci.

Okresní metodik prevence - Cheb

S - síť služeb
Mgr. Kateřina Slavíková metodik prevence
Tel. 736 650 905 E-mail: islavikovaatpppkv [dot] cz (kslavikovaatpppkv [dot] cz)
konzultace pondělí 7:30-8:00

Okresní metodik prevence - Karlovy Vary

S - síť služeb

Mgr. Martina Fialová
speciální pedagog, metodik prevence

Tel: 353 176 522, 724 021 535
E-mail: mfialovaatpppkv [dot] cz

konzultace
pondělí 7:30-8:00 a středa 13:00-14:30

 

Jana Kubová
administrativní pracovnice

Magistrát hl. m. Prahy

S - síť služeb

Oddělení prevence

Soumrak subkultur?

P - prevenceVybrané texty

Subkultury jsou pro dospívající přitažlivé, radikálně se totiž vymezují proti dominantní, mainstreamové kultuře i proti „nenávidenému“ světu dospělých. Subkulturní soudruzi spolu sdílejí stejné hodnoty, normy, image, jazyk a životní styl. Protože součástí životního stylu může být i chování, které označujeme jako rizikové – např. zneužívání návykových látek, sklony k násilí, sebepoškozování – pokusil jsem se vypracovat jakýsi subkulturní bedekr. Ten by měl učitelům pomoci rozpoznat, k jaké subkultuře se žák nebo student hlásí, resp.

Školní kázeň – téma vděčné a věčné

P - prevenceVybrané texty

Každý, kdo chodil do školy, má s kázní, respektivě s nekázní, nějakou osobní zkušenost. Rodiče školáků vybírají školu pro své dítě právě podle míry výskytu nekázně ve škole. Nikdo nechce dát své dítě do školy, kde jsou projevy nekázně nad únosnou mez, kde se vyskytuje jakýkoliv projev nekázně ve smyslu rizikového chování. Školy si musejí uvědomit, že jeden z velmi důležitých faktorů při volbě školy pro dítě je právě přítomnost kázně ve škole.

Sebevědomí a jak podporovat sebedůvěru dítěte

P - prevenceVybrané texty

V českém jazyce je slovo sebevědomí užíváno poněkud protiintuitivně a rozporně se svým etymologickým původem. Pokud bychom se oddali lingvistické archeologii, asi bychom nenarazili na významy odkazující k důvěře ve vlastní schopnosti či v jiné kvality. Pravděpodobněji bychom objevili odkazy na slova příbuzná soudobému pojmu sebereflexe. Ale rád se nechám poučit, nejsem lingvista. Z empirického hlediska se vědění odvíjí od (smyslově) poznaného,

Rodič – dítě – pedagog

P - prevenceVybrané texty

Problematika výchovy a vzdělávání nás provází staletími, napříč všemi kulturními, politickými a společenskými uskupeními. Rodičovská role v současnosti je náročná neméně než v době slavného filozofa. Během své čtyřicetileté pedagogické praxe jsem vypozorovala několik oblastí, které mají značný vliv na úspešnost výchovně-vzdělávacího procesu v období vývoje dítěte do šesti let. Do tří let dítěte je to ve výrazné většině rodič, kdo se podílí na jeho výchově.

Proč žáci vyrušují?

P - prevenceVybrané texty

Vzhledem k tomu, že rušivé chování a nespolupráce žáků neodpovídá normám školy, většinou se jedná o nekázeň. Mnozí autoři se shodují, že kázen je jednou ze základních podmínek efektivního vyučování. Rušivé chování žáků v průběhu vyučování je totiž jednou z hlavních překážek naplňování výukových cílů. Při předcházení a rešení rušivého chování je třeba vycházet z jeho příčin. V tomto článku se proto zaměříme na hledání odpovědi na otázku, proč žáci vyrušují.

Syndikovat obsah