Časopis Prevence zpravodaj 02-2016

   Řadu let bojuji za to, aby pedagogové ve školách věnovali svůj čas třídě. Tedy skupině dětí, která je v procesu školy bez systémové péče (třídnických hodin). Skupině, která ovlivňuje vývoj projevů dětí ve společnosti. Neboť třída je často první "společností", kde se dítě ocitne. Propaguji pravidelné každotýdenní třídnické hodiny, kdy by třídní učitelka měla čas na děti. Pravidelně s nimi sdílela jejich starosti a radosti, a tudíž jednoduše a rychle věděla, co se s nimi děje, dříve než se stane z ředy...
Vybrané texty
Termín „psychické trauma“ zdomácněl nejen na odborných fórech, ale i v běžných médiích. Novináři běžně referují o událostech, které způsobily lidem „těžké trauma“. Reportéři vedou rozhovory s občany, kteří jsou „psychicky traumatizovaní“ vším možným, například střelbou na ulici, krádeží kola, ztrátou příbuzného či zvýšením cen elektřiny. Četné manželky i manželé se v psychologických poradnách a na soudních stáních navzájem obviňují z „psychického teroru“ a „traumatizace“. Zástupy...